-
21 بهمن 1397, 12:42 #1
علت بالا رفتن دور موتور در كلاچ گرفتن چيست؟
علت بالا رفتن دور موتور در كلاچ گرفتن چيست؟
-
21 بهمن 1397 12:42 # ADSآگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
- تاریخ عضویت
- امسال
- نوشته
- 1026
-
9 اسفند 1397, 10:48 #2
استپر مشکل داره احتمال زیاد
-
10 اردیبهشت 1398, 23:08 #3
استپرتون رو چک کنین اگر سالم بود ، ی سوکت بزرگ هست ک میاد ب سمت دریچه گاز
جداش بکنین و با اسپری الکل یا مشابهش کامل شستشو بدین دو سرشو بعد دوباره جا بزنین
این مشکل ب خاطر کیفیت پایین ساخت دسته سیم و سوکت ها در سری های جدید رخ میده
-
14 اردیبهشت 1398, 12:26 #4
سلام. معمولا ایراد از سنسور دریچه گاز است. برای رفع مشکل سوئیچ را تا قبل از استارت زدن بگردانید بطوریکه تمام چراغهای اخطار صفحه نمایشگر داشبرد روشن شود سپس با فشردن سریع و رها کردن سریع پدال گاز حدود ده بار احتمالا رفع مشکل میشود در صورتیکه مشکل رفع نشد سنسور دریچه گاز (پتانسیومتر دریچه گاز) خراب است و آنرا عوض کنید.
-
9 مرداد 1398, 15:51 #5
سلام من هم این مشکلو دارم وقتی کلاچ میگیرم دور موتور میره روی 2000
یه روز اتفاقی کاپوت ماشین دادم بالا بعد دست به انژکتور زدم دور موتور رفت بالا (البته ماشین روشن بود) دوباره دست زدن درست شد الان اگه دور رفت بالا میرم انژکتور رو تکون میدم درست میشه نمی دونم از سیم انژکتور یا از خود انژکتور چون خود انژکتور شول هست
شما هم ببینید شاید انژکتور باشه♀️
-
28 خرداد 1401, 17:58 #6
-
28 خرداد 1401, 17:59 #7
هیچ ارتباطی بین کلاچ با استپر و دریچه گاز و حتی ecu نیست
-
28 خرداد 1401, 18:51 #8
گاز خوردن ماشین در هنگام کلاچ گرفتن می تواند به بخش های مختلفی در خودرو مربوط باشد. خرابی و عدم کارکرد استپر، گیر کردن سیم کلاچ در خودرو هایی که کلاچ سیمی دارند، خرابی سنسور اکسیژن، خرابی سنسور دور موتور، یا در صورت دوگانهسوز بودن خودرو خرابی قطعات گازسوز مثلا منیفولد هم می تواند در گاز خوردن ماشین در هنگام کلاچ گرفتن موثر باشند. به هر حال برای حل این مشکل باید ابتدا به دقت خودرو و بخش های مشکوک آن بررسی شود و بعد از اینکه علت اختلال به درستی مشخص شد، نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود. تجربه ثابت کرده است که دستگاه دیاگ در پیدا کردن علت گاز خوردن ماشین کمک کننده و کار راه انداز است.
علل دیگر گاز خوردن ماشین در هنگام کلاچ گرفتن
گاز خوردن ماشین در هنگام کلاچ گرفتن در یک خودروی انژکتوری می تواند به دلیل هوا کشیدن موتور خودرو از قسمت منیفولد، درست عمل نکردن دریچه گاز و اختلال در کار سنسورها باشد. با این وجود خرابی بخش های زیر نیز در این اختلال موثر هستند؛
· استپر موتور
· سنسور دریچه گاز (در صورت وجود)
· مپ سنسور (سنسور فشار هوای ورودی)
· ایراد در سیم گاز و پدال گاز و دریچه گاز
· سیستم ورودی هوا و منیفولد (نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز)
· سنسور دور موتور
· ECU موتور
· انژکتورها و غیره
· آبخوردگی سنسورها مثلا سنسور کیلومتر و در نتیجه نامنظم کار کردن و بهم ریختگی ECU
-
23 خرداد 1402, 22:12 #9
سلام
من اینمشکل رو دارم. وقتی شدیدتر میشه که موتور برای مثلا یک ساعت کار میکنه. کم کم تو حالت درجا و یا بعد گرفتن کلاچ، دور موتور میره روی ۴ به بالا.
دریچه و سنسور دریچه و استپر هم عوض کردم. باز این داستان هست.
-
13 آبان 1402, 11:18 #10
مشکل شایع پراید هست(کلاچ گرفتن و افزایش دور موتور).
بترتیب انجام بده(باهمون تمیزکردن سوکتا ۹۹٪مشکل حل میشه،نشد برو بعدیا).
-بخاطر کیفیت پایین سوکت دسته سیم اصلی هست.
2تاسوکت بزرگ نزدیک موتور برف پاک کن هست.اونارو خارشو فشار بده جدا کن و حتما بااسپری انژکتورشور شستشو بده و بذار۱دقیقه خشک شه و بعد جابزن.
_استپر و سنسور دریچه گاز رو با یک نمونه دیگه برای تست عوض کن.
_ecuرو برنامه بزن(دیاگ نه،پروگرام کن مجدد).